rubrik

vardag Permalink0

Nu står ett berg med kakor i hallen, som vi ska sälja för att få pengar till att fara till Spanien. Det värsta jag vet är att knacka dörr! Man låter så himla töntig bara "Hej, vi samlar pengar till en resa till spanien och jag undrar om du vill köpa några kakor?" själv har jag redan köpt en och jag lyckades (efter typ en halvtimmes övertalning) få mej iväg till grannarna på gatan, det första huset jag gick till sa nej, fittgrannar! jag brukar inte bli arg av att få ett nej men jag har alltid hatat dom! Han är så grymt sur! Sedan gick jag till de andra huset och han gillar jag (inte bara för att han köpte) jag har alltid gillat han :) Sedan var de ingen hemma i de tredje och i de fjärde vågade jag inte gå till, dom är nya grannar försåruu ;) Så ja, jag hatar verkligen detta. Så jag försöker då in i det sista be mina släktningar att köpa, för att slippa knacka på dörrarna. Mormor o morfar kommer hit ikv så jag ska tvinga dom att köpa. Linus, Johan o madde får också köpa tack!

Nu kallar plikten, ska äta mej mätt på kakor mat! sedan blire att göra slingor :)

Till top