Ska de behöva vara veggimat? :O

Permalink0

Ska de behöva vara vegetarisk mat på våra skolor runt om i pitekomun? 

NEEJ!!! SÅ KLART INTE! så nu tycker jag att du ska göra precis som vi alla andra gör... STREJKA!

ska vi som växer få veggimat? eller soppa en gång i veckan!? :O och gröt! (som igentligen är frukost!!!) 

idag när jag kom till matsalen var de nästan inga, eller nog var de några men inte så där 500 pers som de brukar vara...

men jag tänkte: "eftersom jag inte har några pengar på mej just nu så kan jag inte köpa mej nå mat i uppis...så då måste jag ju så klart få i mej lite mat..." men när jag kom till våran matsal så såg jag att vi fick POTATIS!!! bara potatis! :O inget annat till (elr lite sås) men potais och sås! ska man bli mätt på de elr? nee... de är omögligt! så nu är jag oxå ett barn som kommer att strejka!!! GÖR DE DU MED OM DU HAR DE PÅ SAMMA VIS!!! för vi kan överväga dom! det gick ju till och med på nyheterna (Y) och i piteåtidningen och allt! :) så de är ju en början! elr hur?

Till top